بررسی گوشی نوکیا 6.1 ، جذاب ترین و مقرون به صرفه ترین گوشی برای خرید

نوکیا 6.1 (Nokia 6.1) دارای مشخصات مناسبی است و یک صفحه نمایش عالی، سخت افزار قوی و نرم افزار بی نظیر اندروید وان را به کاربرانی که به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه و جذاب هستند را ارائه می دهد. نوکیا 6 یکی از گوشی های میان رده است که به خاطر طراحی و عملکردی که داشت طرفداران کمی پیدا کرد. گوشی نوکیا 6.1 بسیاری از نواقصی که در گوشی نوکیا 6 وجود داشت را برداشت در حالی که قیمت مناسب خود را نیز حفظ کرده است.

مزایا

  • نرم افزار اندروید وان و پشتیبانی
  • عملکرد پایدار
  • کیفیت ساخت خوب
  • صفحه نمایش عالی
  • پشتیبانی از NFC
  • قیمت پایین

معایب

  • طراحی حجیم
  • دوربین ها می توانستند بهتر باشند
  • با حامل های CDMA کار نمی کند.

قیمت و دسترس پذیری نوکیا 6.1

نوکیا 6.1 با قیمت 269 دلاری خود یک صفحه نمایش 5.5 اینچی اینچی، پردازنده Qualcomm Snapdragon 630، رم 3/4گیگابایت و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار شما قرار می دهد. این تنها پیکربندی این دستگاه است و دارای ترکیبی از آلومنیوم مشکی مات با روکش مس است و تنها با حامل های GSM مانند T-Mobile  و AT&T کار می کند.

طراحی حجیم اما براق

در طول سالهایی که مایکروسافت برند نوکیا را در اختیار داشت، گوشی های نوکیا به علت زیباشناسایی، مواد ساخت بی نظیر و فرم های نرم و گرد شناخته شده بودند. هیچ کدام از گوشی های HMD Global هیچکدام از این قابلیت ها را به ارث نبردند اما نوکیا 6.1 هنوز هم به دلیلی سادگی که دارد بسیار زیبا است.

 

شاسی گوشی نوکیا 6.1 از آلومنیوم سری 6000 است که یک روکش مشکی مات روی آن قرار گرفته است و برخی از قسمت های آن مسی رنگ می باشد. سنسور اثر انگشت در قسمت جلو نوکیا 6  با همان ظاهر قدیمی به قسمت جلو انتقال داده شده است. نوکیا حتی NFC را به عنوان بخشی از این گوشی در نظر گرفته است.

گوشی Nokia 6.1 و صفحه نمایش LCD

صفحه نمایش این دستگاه 5.5 اینچی می باشد و پنل آن 1080p IPS LCD  می باشد و رنگ های نمایش داده بسیار زنده و طبیعی می باشد. مجموعه ای از پروفیل ها یا تنظیمات رنگی را ارائه نمی دهد اما کیفیت نمایشی از تعادل بسیار خوبی برخوردار است. صفحه نمایش گوشی نوکیا 6.1 حدود 142 درصد از پوشش رنگی sRGB را ارائه می دهد و این به هیچ وجه برای یک صفحه نمایش LCD مقرون به صرفه بد نیست.

از صفحه نمایش 6.1 می توانید رنگ های دقیقی را انتظار داشته باشید چونکه دستگاه دارای رتبه 0.26 در تست Delta-E می باشد (هر چه عدد به 0 نزدیکتر باشد بهتر است). با حداکثر میزان روشنایی 450 نیت، گوشی نوکیا 6.1 بهتر از گوشی Moto G6 (با 413 نیت) و همچنین متوسط گوشی هایی که دارای روشنایی 433 نیست می باشند است اما با این حال دستگاه هایی مانند Moto G5 Plus که دارای روشنایی 591 نیست عملکرد بسیار بهتری را ارائه می دهد.

دوربین گوشی نوکیا مدل Nokia 6.1

نوکیا در این دستگاه خود از قابلیت هایی مانند دوربین های دوگانه، تشخیص تصویر با قابلیت هوش مصنوعی استفاده نکرده است. تعداد دوربین موجود در نوکیا 6.1 تنها یک عدد دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در قسمت پشت و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 را دارا می باشد. این دوربین ها کاملا استاندارد هستند.

در فضای بیرون نوکیا 6.1 عکس های مناسب و مطلوبی را به ثبت می رساند. در مقایسه با گوشی Moto G6 گوشی نوکیا 6.1 تصاویر را با رنگ های روشن تری تولید می کند. با این حال نوکیا 6.1 نمی تواند به اندازه کافی در مناطق تاریک عکس های با کیفیت را ارائه دهد.

از طرف دیگر تصاویری که از دوربین سلفی نوکیا 6.1 به ثبت می رسند از موتو جی 6 واضح تر است.

با این حال وقتی نوبت به تست دوربین سلفی در نقاط کم نور می سد نوکیا 6.1 تصاویر تیره تری را به ثبت می رساند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید Moto G6 کار بسیار بهتری را انجام می دهد. سایه ها خیلی تیره هستند و همه چیز به یک انداره واضح نیست. دوربین های نوکیا 6.1 شما را شگفت زده نمی کند اما این مورد در اکثر گوشی های ارزان قیمت صدق می کند.

عملکرد گوشی نوکیا 6.1

Nokia 6.1 از همان پردازنده و مشخصات رم و هم چنین اندروید وان بهره می برد. این سخت افزار برای چنین قیمتی خارق العاده است و خوشبختانه می توانید در پول خود صرفه جویی کنید. پردازنده اسنپدراگون و 3/4 گیگابایت رم برای کاربرانی که قصد انجام کارهای سبک را دارند ایده آل است اما اگر یک گیمر حرفه ای هستید ممکن است زمان بارگذاری برنامه ها و بازی ها طولانی تر شود. این گوشی در هنگام استفاده از بنچمارک Geekbench 4 توانست به امتیاز 3784 دست پیدا کند در حالی که Moto X4 امتیاز 4122 را بدست آورد. این امتیاز در مقایسه با گوشی Moto G6 که از پردازنده کلاس 450 استفاده می کند 200 امتیاز تفاوت دارد. در تست عملکرد گرافیکی هم نوکیا 6.1 به امتیاز 16847 دست پیدا کرد در حالی که گوشی X4 امتیاز 16815 را بدست آورد.

عمر باتری گوشی Nokia 6.1

در داخل گوشی نوکیا 6.1 از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که از نظر ظرفیت ویژگی قابل توجهی را ارائه نمی دهد. با این حال در تست باتری ما این باتری توانست عمر 10 ساعت و 24 دقیقه ای را هنگام مشاهده وب سایت ها ارائه دهد. گوشی Moto X4 عمر باتری 11 ساعت و 41 دقیقه ای را ارائه می دهد. عمر باتری نوکیا 6.1 نسبت به عمر باتری Honor 7X و Moto G6 که به ترتیب عمر باتری 9:21 و 9:25 را ارائه می دهند بهتر است. علاوه بر این پشتیبانی از شارژ سریع از طریق USB-C به این معناست که در عرض 30 دقیقه می تواند 0 تا 50 درصد باتری خود را شارژ کنید.

نرم افزار نوکیا 6.1

گوشی نوکیا 6.1 مانند بسیاری از گوشی های پرچم دار محبوب مانند Galaxy S4 و HTC One از اندروید وان (Android One) استفاده می کند و همان تجربه نرم افزاری را که از گوشی های گران قیمت انتظار دارید را در اختیار شما قرار می دهد. شرکت نوکیا در همین امسال به خاطر پشتیبانی و بروزرسانی های نرم افزاری و امنیتی که به طور مداوم ارائه می دهد رتبه اول را بدست آورد بنابراین در زمینه پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی نباید هیچگونه نگرانی داشته باشید. نوکیا 6.1 با سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو به بازار ارائه شد و این بدان معناست که دارندگان گوشی از 2 سال بروزرسانی نرم افزاری و 3 سال بروزرسانی امنیتی برخوردار خواهند بود.