بررسی گوشی نوکیا 6.1 پلاس – مقرون به صرفه ترین گوشی ‎ HMD

HMD سر انجام گوشی مقرون به صرفه نوکیا 6.1 پلاس را تولید کرد که می تواند رقیبی برای گوشی های شیائومی و آنر باشد. سری نوکیا 6 (Nokia 6) دارای ارزش ویژه ای برای HMD Global است. نوکیا 6 اولین دستگاه اندرویدی بود که از برند نوکیا بهره می برد و سال گذشته یکی از پر فروش ترین دستگاه ها بود. این موبایل بدون ایراد نبود چونکه از پردازنده اسپندراگون 430 در آن استفاده شده است. HMD با انتشار نوکیا 6.1 در سال 2018 بسیاری از مشکلات عملکردی را بر طرف کرد. در این مقاله به بررسی nokia 6.1 plus می پردازیم.

بررسی نوکیا61

Nokia 6.1 2018 طراحی زیبای خود را حفظ کرده است اما سخت افزار بسیار قدرتمندتری را در قالب پردازنده اسنپدراگون 630 ارائه داد. سپس HMD از مدل سوم نوکیا 6 یعنی Nokia 6.1 Plus استفاده می کند. این گوشی چند ماه پس از تولید خود در چین با عنوان نوکیا X6 عرضه شد و یکی از گوشی هایی است که از یک صفحه نمایش جالب پشتیبانی می کند. فقط ابعاد بزرگتر از نوکیا 6.1 و ناچ تنها برتری نوکیا 6.1 پلاس نمی باشد بلکه Nokia 6.1 Plus از یک طراحی شیشه ای کاملا جدید استفاده می کند و سخت افزار داخلی هم ارتقاء داشته است که این مورد در بررسی تخصصی nokia 6.1 plus اهمیت بالایی دارد. این گوشی از اسنپدراگون 636 بهره می برد و از 4 و 6 گیگابایت رم و 64 و 32 گیگابایت حافظه به صورت استاندارد استفاده می کند.

گوشی نوکیا 6.1 پلاس در حال حاضر در بازار ناموجود است. برای بررسی قیمت و مشخصات دیگر گوشی های نوکیا کلیک کنید

 

بررسی و تقد نوکیا 6.1

مزایای نوکیا 6.1 پلاس

  • اندروید وان
  • صفحه نمایش عالی
  • طراحی پریمیوم و عالی
  • قابلیت استفاده با یک دست
  • سخت افزار قوی

معایب گوشی نوکیا 6.1 پلاس

  • ناچ
  • عملکرد متوسط دوربین در نور کم

همچنین بخوانید: معرفی گوشی نوکیا 1.4

آنچه که در نوکیا 6.1 پلاس دوست خواهید داشت

Nokia 6.1 Plus به یک صفحه نمایش بزرگتر 5.8 اینچی اشاره دارد. HMD قصد دارد تا با یک پنل ناچ شده ابعاد صفحه نمایش را به حداکثر برساند. این صفحه نمایش دارای نسبت تصویر 19:9 و کیفیت FHD+ می باشد و یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود در این دسته است که رنگ ها را به صورت طبیعی و زنده نمایش می دهد و از یک زاویه دید عالی بهره برده است. شما با استفاده از این صفحه نمایش در زیر نور خورشید مشکل خواندن نخواهید داشت. همچنین با استفاده از یک لایه گوریلا گلس 3 قسمت جلو و پشت محافظت شده و 2.5D خمیده شده در جلو استفاده از گوشی را ساده تر می کند.

گرچه گوشی نوکیا 6.1 پلاس نسبت به نوکیا 6.1 دارای ابعاد 0.3 اینچ بزرگتر می باشد اما نسبت به مدل استاندارد بسیار جمع و جورتر است. نوکیا 6.1 پلاس با ابعاد 147.2x71x8 میلی متر کوتاه تر، باریکتر و نازکتر از نوکیا 6.1 با ابعاد 148.8×75.8×8.2 میلی متر است.

نوکیا 6.1 پلاسشیشه پشتی همان الگوی منعکس کننده آنر 10 یا هواوی P20 لایت را ندارد، این دستگاه از فریم آلومنیومی جمع و جور استفاده می کند و قسمت پشت و جلوی شیشه ای می باشد و این قابلیت خوبی نیست چون هم باعث می شود Nokia 6.1 Plus به یکی از لغزنده ترین گوشی های موجود در بازار تبدیل شود و هم اینکه خیلی راحت لک های ناشی از اثر انگشت را به خود جذب می کند بنابراین شما باید از یک کاور مناسب برای رفع این مشکلات استفاده کنید.

در ادامه ی بررسی گوشی نوکیا 6.1 پلاس باید اشاره کنیم که نوکیا 6.1 پلاس برای استفاده با یک دست مناسب است. با دور شدن از طراحی و توجه به دوربین ها متوجه می شوید که این دستگاه به دو دوربین 16 و 5 مگاپیکسلی در قسمت پشت و دوربین 16 پیکسلی در جلو تجهیز شده است که دوربین های پشتی به صورت عمودی در پشت دستگاه قرار گرفته است ، این دوربین ها در محیط های روشن به خوبی کار می کنند و تصاویر را با جزئیات و دامنه دینامیکی مناسب ارائه می دهند. قابلیت Twoie به شما اجازه می دهد تا به صورت همزمان از هر دو دوربین جلو و عقب استفاده کنید. یک اسکنر اثر انگشت هم در زیر این دوربین ها قرار گرفته است. نوکیا 6.1 پلاس به یک بلندگوی واحد تجهیز شده است که در کنار پورت USB-C (در پایین گوشی) جا خوش کرده است و در قسمت بالا هم جک هدفون 3.5 میلیمتری و در سمت راست هم دکمه های صدا و پاور قرار گرفته اند. قرار گیری دکمه های ذکر شده به نحوی ست که کارکرد این موبایل را بسیار آسان می کند.

مانند اکثر گوشی های مقرون به صرفه، Nokia 6.1 Plus به یک سینی کارت هیبریدی مجهز شده است که در آن اسلات microSD دو برابر شده است. این دستگاه از اتصالات Wi-Fi ac، بلوتوث 5.0 و رادیو FM استفاده می کند اما فاقد NFC می باشد. نوکیا 6.1 پلاس از پردازنده اسنپدراگون 636 استفاده می کند و در طی استفاده از گوشی متوجه خواهید شد که هیچ تاخیری وجود ندارد و پردازنده قدرتمند همراه با  4/6 گیگابایت رم از نقاط قوت این دسته از گوشی ها می باشد. باتری 3060 میلی آمپر ساعتی می تواند انرژی مورد نیاز شما برای انجام کارهای روزانه را در اختیارتان قرار دهد (البته به طور متوسط پنج ساعت عمر باتری را ارائه می دهد که بسته به نوع استفاده شما این مدت می تواند کاهش یا افزایش داشته باشد). این گوشی قابلیت شارژ سریع Quick Charge 3.0 را ارائه می دهد.

مانند سایر کارهای HMD این گوشی به سیستم عامل اندروید وان تجهیز شده است که نوکیا دو سال برزورسانی نرم افزاری و سه سال بروزرسانی امنیتی را ارائه می دهد. این گوشی بعدا از اندروید 8.1 اوریو پشتیبانی می کند و HMD اعلام کرده است که بروزرسانی های اندروید 9.0 پای را هم ارائه خواهد داد.

بررسی نوکیا 6.1 پلاس

آنچه که در نوکیا 6.1 پلاس دوست نخواهید داشت

یکی از مشکلات اصلی نوکیا 6.1 پلاس که از معایب نوکیا 6.1 پلاس محسوب می شود وجود ناچی است که احساس می شود بدان نیازی نیست اما به نظر می رسد HMD در تمام دستگاه های خود از این ناچ به عنوان یک استاندارد استفاده می کند بنابراین به نظر می رسد که برای یک یا دو نسل دیگر این ناچ باقی خواهد ماند. مشکل دیگر گوشی نوکیا 6.1 پلاس این است که تصاویری که در شرایط کم نور به ثبت می رسند خیلی عالی نیستند. با این وجود سنسورها در حال تلاشند تا جزئیات را به ثبت برسانند نویزهای زیادی در عکس های بدست آمده وجود دارد. این مشکل منحصر به نوکیا 6.1 پلاس نیست و اکثر گوشی های مقرون به صرفه با این معضل دست و پنجه نرم می کنند.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی نوکیا مدل 6.2

مشخصات گوشی Nokia 6.1 Plus

  • صفحه نمایش 5.8 اینچی با نسبت تصویر 19:9 و کیفیت FHD+ به همراه پنل IPS LCD
  • چیپست اسنپدراگون 636
  • رم 6 و 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی
  • سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو
  • دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
  • اسکنر اثر انگشت در پشت
  • باتری 3060 میلی آمپر ساعتی
  • وزن 151 گرمی
  • ابعاد 147.2x71x8 میلی متر

در این مقاله به نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس پرداختیم و مزایا و معایب آن را ذکر کردیم. نوکیا 6.1 پلاس بررسی جامعی احتیاج دارد زیرا مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته و درخواست ها برای یک مطلب نقد این گوشی ما را بر آن داشت تا برای nokia 6.1 plus بررسی دقیقی داشته باشیم. این گوشی موبایل ویژگی های بسیار خوبی دارد که آن را در میان گوشی های موجود در بازار خرید و فروش موبایل از دیگر گوشی ها متمایز می کند.