نقد و بررسی گوشی میان رده نوکیا 2.2 (Nokia 2.2)

آیا می توان با بودجه کم یک گوشی هوشمند مناسب تهیه کرد؟ گوشی موبایل باکیفیت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در حین خرید گوشی به چه مواردی باید توجه شود؟ آیا تمامی گوشی های میان رده و پایین رده کیفیت نامناسبی دارند؟ در حین خرید گوشی باید پاسخ همه این سوالات را بیابیم و با توجه به نیاز خود گوشی مناسب را خریداری کنیم. ما در این مقاله به نقد و بررسی نوکیا 2.2 می پردازیم اگر می خواهید این گوشی نسبتا ارزان قیمت و باکیفیت را تهیه کنید حتما با ما همراه باشید تا با تمامی مشخصات آن آشنا شوید و انتخاب صحیحی داشته باشید.

گوشی نوکیا 2.2 یکی از گوشی های هوشمند شرکت Nokia است که از لحاظ قیمت بسیار شبیه به گوشی های Realme C2 و Xiaomi Redmi 7 است. این گوشی در دو نسخه عرضه شده است که در یکی از این مدل ها رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی و در دیگری 3 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 گیگابایتی استفاده شده است. با خرید کارت حافظه می توانید ظرفیت ذخیره سازی گوشی خود را بالاتر ببرید. در حالی که این دستگاه در نگاه اول ممکن است شما را تحت تاثیر قرار ندهد اما یکی از ارزانترین گوشی های موجود در بازار است. بهتر است بدانید گوشی نوکیا 2.2 یک جایگزین برای گوشی نوکیا 2.1 می باشد که از نظر طراحی، ویژگی ها و سخت افزار ارتقاء قابل توجهی را ارائه می دهد. گوشی Nokia 2.2 دارای یک ناچ قطره ای و یک کلید اختصاصی دستیار گوگل است و تلاش می کند تا بخشی از خواسته های خریدار گوشی هوشمند را به طور پایه بر آورده کند.

نقد و بررسی گوشی میان رده نوکیا 2.2

 در حال حاضر گوشی نوکیا 2.2 در بازار موجود نیست. برای بررسی قیمت دیگر گوشی های برند نوکیا کلیک کنید

مشخصات کلی گوشی نوکیا 2.2


اگر قصد خرید این گوشی را دارید ابتدا باید با مشخصات کلی آن آشنا شوید و با توجه به آن ها خرید خود را انجام دهید. این مشخصات کاملا مشخص هستند و شما به راحتی می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. پس اولین قدم برای آشنایی با نوکیا 2.2 بررسی مشخصات کلی آن می باشد که عبارت اند از:

  • ابعاد: 146* 70.6 * 9.3 میلی متر
  • وزن: 153 گرم
  • تعداد سیم کارت: دو عدد
  • حافظه داخلی: 32 گیگابایت و 3 گیگابایت رم 16 گیگابایت و 2 گیگابایت رم
  • دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 3000 میلی آمپرساعت 

 

 

اتصال بی سیم

 

بررسی تخصصی نوکیا ۲.۲

شرکت نوکیا در سال 2019 یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه وارد بازار کرد که به دلیل کیفیت مطلوبی که داشت مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. از آنجا که این گوشی یک گوشی پایین رده می باشد به همین دلیل قیمت پایینی نیز دارد پس نباید انتظار امکانات و کیفیت فوق العاده ای از این گوشی داشته باشید ولی شما با همین گوشی می توانید کارهای روزانه و معمولی خود را انجام دهید توجه کنید از بررسی nokia 2.2 این نتیجه به دست آمده است که این گوشی مخصوص کارهای سبک می باشد و شما نمی توانید کارهای سنیگ و همچنین بازی هایی با گرافیک بالا و یا ثبت عکس های حرفه ای با این گوشی انجام دهید.

سیستم عامل این گوشی اندورید می باشد و در حال حاضر جز گوشی های ارزان قیمت بازار است که در دو مدل تولید و وارد بازار شد که یک مدل آن 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه و دیگری 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه دارد و قیمت این دو با توجه به حافظه آن ها متفاوت می باشد. امروزه با توجه به بالا رفتن حجم برنامه ها توصیه می کنیم حتما 32 گیگابایت را خریداری کنید تا بعدا در حین استفاده از گوشی دچار مشکل نشوید و گوشی بتواند پاسخ گوی نیازهای شما باشد.

طراحی و ساخت گوشی نوکیا 2.2

وقتی برای اولین بار به گوشی نگاه می کنید بلافاصله احساس می کنید که از پلاستیک سبک ساخته شده است. استفاده از پلاستیک سبک موجب شده است که این گوشی دارای قیمت پایینی باشد. با چرخاندن گوشی در دستتان و نگاه کردن به پشت گوشی می توانید شاهد دوربین و فلش همراه آن باشید.
وقتی که پشت گوشی را بر می دارید مشاهده می کنید که باتری در یک بخش جداگانه از بقیه دستگاه قرار گرفته است و باتری هم از ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت استفاده می کند. گوشی دارای طراحی جمع و جوری است و لبه های گرد آن باعث شده است که به راحتی گوشی را در دست بگیرید. گرچه بدنه پلاستیکی براق است اما لغزنده نیست. بیشتر دکمه ها و پورت ها به طور معمول در این گوشی گنجانده شده اند با این حال مانند گوشی نوکیا 4.2 یک دکمه اختصاصی برای دستیار گوگل دارد.

صفحه نمایش گوشی Nokia 2.2

در مقایسه با سایر رقبا، صفحه نمایش نوکیا 2.2 بخشی است که اهمیت کمی به آن داده شده است. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی با کیفیت HD+ و روشنایی 400 نیت و نسبت تصویر 19:9 است. با روشنایی 100 درصد در میان رنگ ها رنگ آبی برجسته تر است. رزولوشن صفحه نمایش 1520×720 پیکسل است و تراکم پیکسلی ارائه شده 295 پیکسل در اینچ می باشد. نسبت صفحه نمایش به بدنه 79 درصد است و صفحه نمایش از قابلیت Always On Display پشتیبانی می کند.
با وجود 2 یا 3 گیگابایت رم و چیپست MediaTek Helio A22 باید کمی منتظر بمانید تا گوشی فایل های حجیم را انتقال دهد. در هنگام لمس هم تاخیر وجود دارد تجربه بازی با کمی لگ یا تاخیر همراه بود. با وارد کردن حساب جیمیل در دستگاه راه اندازی برنامه عقب مانده و راه اندازی برنامه دوربین هم تاخیر داشت که ممکن است برای برخی از کاربران آزار دهنده باشد.

صفحه نمایش گوشی Nokia 2.2

نقد و بررسی گوشی نوکیا 2.2 از لحاظ دوربین

نوکیا در قسمت پشت گوشی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی و در قسمت جلو از یک سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است. با توجه به اینکه Realme C2 و Readmi 7 در قسمت پشت خود دو دوربین ارائه می دهند رقیب هایی برای گوشی نوکیا 2.2 محسوب می شوند.

دوربین اصلی دارای دیافراگم f/2.2/ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.12 میکرومتر (1.12µm Pixel Size)/قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)/قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)/قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)/قابلیت عکاسی HDRمی باشد. هنگام استفاده از دوربین مانند سایر گوشی های نوکیا ویرایش های سنگین هوش مصنوعی را انجام می دهد و کیفیت مطلوبی را ارائه می دهد. زمانی که نور کافی وجود دارد با این گوشی می توانید عکس های خوبی بگیرید.
گوشی نوکیا 2.2 دارای یک حالت شب AI است که از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای بهبود عکس ها در شرایط کم نور استفاده می کند. یک مورد که حتی در اولین بررسی هم خوب به نظر می رسد تجربه کاربری استوک مبتنی بر اندروید 9 پای است. قبلا هم شاهد بودیم که نوکیا به موق بروزرسانی های اندروید را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی نوکیا ۶٫۲ – یک گوشی هوشمند فوق العاده خوب

بررسی تخصصی Nokia 2.2  از لحاظ باتری

همان طور که می دانید این مدل گوشی دارای یک باتری 3000 میلی آمپر ساعت می باشد که این نوع باتری برای یک گوشی پایین رده و ارزان قیمت فوق العاده می باشد. باتری این گوشی برخلاف گوشی های جدید از گوشی جدا می شود و در ورت هرگونه خرابی و آسیب شما می توانید آن را تعویض کنید. از آنجا که این گوشی صفحه نمایشی با وضوح نسبتا پایین و یک چیپست کم مصرف دارد می تواند با چنین باتری به مدت یک روز مورد استفاده قرار گیرد. توجه کنید که بیشتر شارژ باتری گوشی ها را بازی هایی با گرافیک بالا و انجام کارهای سنگین مانند عکاسی و فیلم برداری حرفه ای مصرف می کند ولی گوشی های نوکیا چنین امکاناتی ندارد و شما نمی توانید بازی های مختلفی با آن انجام دهید از این رو باتری این گوشی به راحتی پاسخ گوی نیازهای روزانه شما خواهد بود. مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری 3 ساعت می باشد در این مدت گوشی به طور کامل یعنی 100درصد شارژ می شود و شما می توانید به راحتی ساعات زیادی از گوشی استفاده کنید.

بررسی تخصصی نوکیا 2.2

بررسی تخصصی نوکیا 2.2 از لحاظ نرم افزاری

می توان گفت این گوشی نسبت به گوشی های قبلی تولیدی کمپانی نوکیا از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری پیشرفت زیادی کرده است. چیپست این گوشی MediaTek Helio A22 بوده که بسیار سریع می باشد و عملکرد نسبتا بهتری نسبت به مدل های قبلی دارد همچنین دارای رم 2 و 3 می باشد. از آنجایی که این گوشی در دو مدل با حافظه 16 و 32 تولید می شود فضای نسبتا زیادی را در اختیار کاربر برای نصب نرم افزارهای مختلف قرار می دهد همچنین هیچ اپلیکیشنی در این گوشی از قبل نصب نمی شود که این مورد باعث می شود فقط شما طبق نیاز خود برنامه مورد نیاز را نصب کنید که در این صورت باتری گوشی نیز سریع تخلیه نمی شود و مدت زمان زیادی می توانید از گوشی استفاده کنید. اندروید این گوشی قابلیت به اندروید وان را نیز دارد.


این گوشی دارای اسکنر انگشت نمی باشد و شما می توانید از رمز عددی و الگو برای قفل آن استفاده کنید که امروزه این مورد زیاد مورد پسند افراد نمی باشد همچنین با بررسی نوکیا ۲.۲ به این نتیجه رسیدیم که ظاهر این گوشی نیز جذابیت خاصی ندارد و به طور کامل نشان دهنده قیمت آن می باشد. برای این که ظاهر گوشی زیباتر شود برخی از افراد از قاب های مختلف استفاده می کنند که این مورد نیز نمی تواند زیاد باعث جذابیت آن شود. در حالت کلی بهتر است بدانید عملکرد و سیستم نرم افزاری این گوشی نسبت به ظاهر آن بسیار بهتر و مناسب تر می باشد پس اگر ظاهر گوشی برای شما مهم می باشد خرید این مدل گوشی برای شما توصیه نمی شود. 

بررسی گوشی نوکیا 2.2 از لحاظ پردازنده 

قبل از بررسی این قسمت بهتر است توجه کنید که این گوشی یک گوشی پایین رده و ارزان قیمت می باشد که شما نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشید و استفاده شما از این گوشی در حد رفع نیازهای روزانه باشد. این گوشی دارای یک تراشه Helio A22 مدیاتک که با فرایند 12 نانومتری به دست آمده است و دارای یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای از نوع Cortex A53 می باشد که تا حدودی می توان گفت برای انجام کارهایی که نیازمند گرافیک بالا و پردازنده قوی می باشد مناسب نخواهد بود. 

همان طور که گفته شد این گوشی دارای دو مدل 16 و 32 گیگابایتی می باشد که شما می توانید برای افزایش حافظه گوشی از رم میکرو اس دی استفاده کنید که این کار حافظه نسبتا زیادی برای قرار دادن عکس ها و فیلم ها و اطلاعات مختلف در اختیار شما قرار خواهد داد. البته توجه کنید که استفاده از رم میکرو اس دی با حافظه بالا و پر کردن تمام حافظه آن ممکن است سرعت عملکرد گوشی را کاهش دهد و انجام برخی برنامه ها را با مشکل رو به رو کند. با توجه به مشخصات نوکیا 2.2 بررسی هایی انجام شد که از آن ها این نتیجه به دست که می توان نرم افزار های مختلف و بازی هایی با گرافیک بالا از جمله بازی معروف و هیجانی پابجی در این گوشی نصب کرد ولی این کار به شدت عملکرد گوشی را کاهش داده و سرعت تخلیه باتری را نیز چند برابر می کند.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی مقرون به صرفه نوکیا 3.2

نقاط قوت گوشی Nokia 2.2

یکی از موارد خوبی که در نوکیا 2.2 وجود دارد این است که این گوشی قادر است سیستم عامل اندروید وان (Android One) را با قیمتی بسیار رقابتی به بازار ارائه دهد. همانطور که نوکیا در رونمایی از این گوشی توضیح داد، گوشی نوکیا 2.2 مقرون به صرفه ترین گوشی اندروید وان در بازار است و وعده بروزرسانی های منظم را داده است. وجود نسخه تمیز  اندروید روی گوشی، این اطمینان را به وجود می آورد که وجود سخت افزارهای متوسط نوکیا 2.2 در هنگام انجام کارهای روزانه سبک به خوبی عمل می کند.

برنامه های ضروری مانند فیس بوک، اینستاگرام و نقشه ها به راحتی روی گوشی اجرا می شوند و فقط با تاخیرهای گاه به گاه همراه است. اندروید استوک همراه با باتری 3000 میلی آمپر ساعتی موجب بهبود عملکرد باتری در گوشی نوکیا 2.2 می شود. این موبایل هوشمند به دکمه دستیار گوگل مجهز شده است و نحوه استفاده از آن بسیار شبیه به گوشی های گرانتر می باشد. شما با فشار دادن این دکمه می توانید فورا دستیار را راه اندازی کنید و با استفاده از فرامین صوتی کارهای خود را انجام دهید. پنل پشتی گوشی قابل برداشتن است و می توانید به باتری دسترسی پیدا کنید. بازل های باریک باعث می شوند که اندازه صفحه نمایش بزرگتر از 5.71 اینچ به نظر برسد. کفیت ساخت عالی است و می توانید از گوشی برای تماشای فیلم استفاده کنید.

نقاط قوت گوشی نوکیا 2.2

در حالی که صفحه نمایش ظاهر گوشی را تحت تاثیر قرار داده است اما به همان اندازه روی عملکرد گوشی تاثیر نمی گذارد. در نتیجه با قیمتی که گوشی نوکیا 2.2 دارد صفحه نمایش کیفیت بیشتر از HD+ را پشتیبانی نمی کند. اما به طور صادقانه این روزها بسیاری از پنل های موجود در گوشی های رقیب مانند Xiaomi و Realme رنگ های زیاد طبیعی و زنده را ارائه نمی دهد. گرچه این گوشی روشنایی 400 نیت را پشتیبانی می کند (که نوکیا ادعا می کند یکی از بهترین بخش های موجود در گوشی است) در اکثر مواقعی که از گوشی استفاده می کردیم مجبور شدیم از حداکثر روشنایی استفاده کنیم. نکته دیگری که در مورد پنل وجود دارد این است که هنگام استفاده زاویه دید کاملی پشتیبانی نمی شود و رنگ ها از زوایای مختلف تحت تاثیر قرار می گیرد.
وقتی که صحبت از عملکرد دوربین به میان می آید یک نقطه ضعف برای دستگاه جدید نوکیا محسوب می شود، سخت افزار موجود در گوشی نسبتا متوسط است. این شرکت از چیپست MediaTek استفاده کرده است و گوشی موبایل  را در دو مدل 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافطه داخلی یا 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی طراحی شده است. بازی هایی که گرافیک سنگین دارد و برنامه های سنگین روی دستگاه به خوبی اجرا نمی شود و وقتی که این گوشی را با بنچمارک Geekbench 4 تست کردیم توانست به امتیاز 63735  دست پیدا کرد که امتیاز نسبتا کمی است.
یکی دیگر از نقاط ضعف گوشی نوکیا 2.2 دوربین پشتی یا اصلی است. این گوشی از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی استفاده می کند که در موقعیت هایی که نور به اندازه کافی وجود دارد تصاویر خوبی را ایجاد می کند اما در سناریوهایی که نور کم است کیفیت مناسب نمی باشد و عکس ها می توانند شامل نویز باشند.

نقاط قوت گوشی نوکیا 2.2

بررسی نوکیا 2.2 از لحاظ قیمت

یکی از مزیت های این گوشی که می توان گفت مهم ترین تقطه قوت آن می باشد قیمت مناسب و بسیار مقرون به صرفه آن می باشد. این گوشی قیمت بسیار ارزانی دارد که افراد زیادی توانایی خرید آن را دارند. با توجه به بررسی انجام شده می توان گفت اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال یک گوشی با کیفیت مطلوب و قیمت پایین هستید نوکیا 2.2 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما با این گوشی می توانید کارهای خود را به راحتی انجام دهید همچنین عکس های نسبتا با کیفیتی در فضایی با نور مناسب ثبت کنید. 
امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت گوشی های مختلف تهیه گوشی برای افراد زیادی سخت شده است از این رو گوشی نوکیا با قیمت مناسبی که دارد می تواند بهترین گزینه در چنین شرایطی باشد. بیشتر امکانات این گوشی مناسب با قیمت آن حتی بالاتر از آن می باشند پس اگر به دنبال گوشی بسیار باکیفیت و پرقدرت هستید این مدل مناسب شما نخواهد بود. این گوشی مناسب افرادی می باشد که می خواهند با هزینه کم صاحب یک گوشی با کیفیت مطلوب شوند که پاسخ گوی نیازهای معمولی آن ها باشد. 

نتیجه گیری

با توجه به بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که گوشی nokia 2.2 در مقابل قیمتی که دارد کیفیت بسیار مطلوب و کارایی بسیار بالایی دارد. این گوشی جز ارزان قیمت ترین گوشی های موجود در بازار می باشد که مناسب انجام کارهای سبک و روزمره است. این گوشی به دلیل داشتن قیمت مناسب،  داشتن رابط کاربری مناسب، باتری گوشی با طول عمر بالا و ... توجه افراد زیادی را جلب خود کرده است و می توان گفت جزو پرفروش ترین گوشی های نوکیا می باشد. ما در این قسمت به نقد و بررسی این مدل گوشی پرداختیم امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را گرفته و خرید خوبی داشته باشید.

داشتن اطلاعات کافی برای یک خرید رضایت مند بسیار حائز اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان فروشگاه آنلاین بروز کالا تماس گرفته و مشاوره های لازم برای خرید آنلاین خود را دریافت کنید.