نقد و بررسی گوشی Honor 7A هواوی رقیب Motorola Moto G6

شرکت Honor به دلیل ساخت گوشی های هوشمند مقرون به صرفه شناخته شده است و آخرین مدل گوشی Honor 7A یا آنر 7A باعث حفظ این شهرت شده است. شرکت Honor در واقع شرکت زیر مجموعه Huawei (هواوی) می باشد که گوشی های ارزان و مقرون به صرفه بازار را تولید می کند اما با این وجود گوشی های این شرکت در مقایسه با گوشی های مشابه سایر تولیدکنندگان مانند Nokia و Vodafone دارای ضخامت و وزن بالاتری هستند.

گوشی Honor 7A برخلاف سایر گوشی هایی که از تراشه Kirin که در اکثر گوشی های دیگر تولید شده توسط سازنده چینی استفاده می کنند از پردازنده Qualcomm Snapdragon 430 استفاده می کند. گرچه این سیستم نامگذاری که برای گوشی هایی که دارای قیمت مختلف می باشند (مانند Honor 10، Honor View 10، Honor 7A، 7C و 7X) استفاده می شود که می تواند گیج کننده باشد. گوشی Honor 7A جزو ارزانترین گوشی های آنر نمی باشد اما در حال حاضر از گوشی Honor 7 ارزانتر می باشد. این گوشی از لحاظ ظاهری بسیار گران قیمت تر به نظر می رسد اما آیا می تواند جایگزین مناسبی برای گوشی Motorola Moto G6 باشد؟

نقد و بررسی گوشی Honor 7A

بررسی گوشی honor 7a به صورت کلی


این مدل گوشی در سال 2018 وارد بازار شد که قیمت بسیار مناسبی دارد. از لحاظ ظاهری اصلا شبیه یک گوشی ارزان قیمت نیز و از آلومنیوم ساخته شده است. وزن این گوشی ۱۵۰ گرم بوده و دارای ضخامت 7.8 میلی‌متری می باشد. این گوشی با توجه به قابلیت هایی که دارد برای استفاده سبک مناسب می باشد زیرا شما نمی تواند برنامه های متعددی در آن نصب کنید. honor 7a یک گوشی میان زده می باشد که به دلیل قیمتی که دارد مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرید. همچنین نسبت به سایر گوشی های هم رده خود باکیفیت تر و پرقدرت تر می باشد. برای آشنایی بیشتر با این گوشی در ادامه به بررسی دقیق آن می پردازیم
 

مزایا

  • صفحه نمایش فوق العاده
  • مجهز به قابلیت تشخیص چهره
  • قیمت پایین

معایب

  • پردازنده و پردازنده گرافیکی ضعیف
  • اسکنر اثر انگشت غیر قابل اعتماد
  • ابطال مجوز اندروید توسط ایالات متحده
  • تاخیر رابط کاربری

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی Honor 7S ، یک گوشی اندرویدی فوق العاده ارزان قیمت

نقد و بررسی گوشی Honor 7A : آنچه که شما باید بدانید

همانطور که باید از یک گوشی ارزان قیمت انظار داشته باشید، مشخصات گوشی Honor 7A شاید توجه شما را چندان به خود جلب نکند. این گوشی از پردازنده قدیمی Snapdragon 430 استفاده می کند و مانند گوشی هایی مانند Nokia 6 و Motorola Moto G6 به یک رم 2 گیگابایتی تجهیز شده است. این بدان معناست که این گوشی برای استفاده های سبک کاربرد دارد. باز کردن تعداد زیادی از برنامه ها می تواند منجر به بسته شدن خودکار آنها شود.

این گوشی از لحاظ ظاهری بسیار گران تر به نظر می رسد. گوشی آنر 7 آ دارای یک اسلات SD است و شما می توانید دو سیم کارت خود را در آن قرار دهید و با استفاده از کارت حافظه محدودیت 16 گیگابایتی حافظه داخلی خود را بشکنید و به 256 گیگابایت ارتقاء دهید. این گوشی دارای ضخامت 7.8 میلی متری و 150 گرم وزن می باشد که بسیار نازک و سبک وزن می باشد.

نقد و بررسی گوشی Honor 7A از لحاظ طراحی

در نگاه اول Honor 7A دستگاه کوچکی به نظر می رسد. با داشتن گوشه های خمیده و فریم آلومنیومی این گوشی مانند هر گوشی پرچمداری که در سال 2018 عرضه شده است به نظر می رسد (از فاصله دور). با در دست گرفتن این گوشی مطمئنا شما احساس خوبی پیدا می کنید، پوشش ماتی که در قسمت پشت گوشی وجود دارد احساس نسبتا خوبی در شما ایجاد می کند اما در کل هرگز حدس نمی زنید که این گوشی ارزان قیمتی باشد. در مورد طراحی بدنه چیز غیر معمولی وجود ندارد. دکمه پاور و کاهش و افزایش صدا در سمت راست قرار گرفته اند، جک هدفون 3.5 میلیمتری در بالای گوشی است و اسپیکر هم در پایین دستگاه تعبیه شده است.

Honor ادعا می کند که اسپیکر این گوشی نسبت به گوشی های هوشمند معمولی 200 درصد صدای بلندتری را پخش می کند. قرارگیری دوربین سلفی و دوربین اصلی به صورت استانداردی انجام شده است و اسکنر اثر انگشت گرد هم در وسط پنل پشتی نصب شده است. این گوشی آنر دارای تنوع رنگی محدودی است و شما می توانید این گوشی را در سه رنگ آبی، طلایی و مشکی خریداری کنید.

نقد و بررسی گوشی Honor 7A از لحاظ صفحه نمایش

صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS نسبت تصویر 18:9 و رزولوشن  720×1440پیکسل  را ارائه می  دهد. این صفحه نمایش بهترین صفحه نمایش در گوشی های هوشمند نیست اما نسبت به آنچه که انتظار دارید بسیار بهتر است و می توانید به راحتی کارهایی مانند مرور وب، تماشای ویدیو را انجام دهید. صفحه نمایش honor 7A نسبت به صفحه نمایش Vodafone Smart V8 بسیار بهتر است و از لحاظ مشخصات و قیمت رقابت تنگاتنگی با هم دارند.

صفحه نمایش honor 7A پوشش رنگی sRGB تقریبا 80 درصدی را ارائه می دهد البته برای گوشی با این قیمت چیز بدی نیست هر چند زیاد هم استثنایی نیست. پوشش رنگی این گوشی تنها 5 درصد کمتر از Honor 7X که دارای قیمت بالاتری است می باشد. در مورد روشنایی صفحه نمایش هم باید بدانید که حداکثر روشنایی 432 cd/m2 پشتیبانی می شود که برای یک گوشی رده پایین کاملا استاندارد است و این بدان معناست که شما باید برای مطالعه در یک روز روشن یا آفتابی باید به دنبال سایه باشید.

نقد و بررسی گوشی Honor 7A از لحاظ صفحه نمایش

نقد و بررسی 7A هواوی از لحاظ عملکرد و عمر باتری

همانطور که قبلا اشاره کردیم این گوشی مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 430 است که یک پردازنده عالی است اما حالا تقریبا سه سال از عرضه آن گذشته است و به عبارتی قدیمی است و عملکردی که در تست های بنچمارک بدست آمده است این گفته را تایید می کند.

در تست بنچمارک GeekBench 4 این پردازنده در حالت تک هسته ای توانست امتیاز 668 و در حالت چند هسته ای توانست امتیاز 2824 را بدست آورد این در حالی است که گوشی Samsung Galaxy J5 توانست در حلت تک هسته ای به امتیاز 800 و در حالت چند هسته ای امتیاز 3736 را بدست بیاورد این گوشی مجهز به پردازنده هشت هسته ای Exynos 7870 می باشد.

همانطور که باید از گوشی های هوشمند مقرون به صرفه معمولی انتظار داشت عملکرد گرافیکی Honor 7A ضعیف است. در تست بنچمارک GFXBench Manhattan GPU گوشی Honor 7A توانست به فریم ریت 14fps و در تست GFXBench Car Chase توانست به فریم ریت 5.3fps دست پیدا کند. این امر باعث می شود که کاربران نتوانند بازی هایی که دارای گرافیک بالا هستند را اجرا کنند.

عمر باتری گوشی آنر 7 آ متوسط است و نسبت به Moto G6 عمر باتری بهتری را ارائه می دهد. در طول تست و با پخش فیلم های آنلاین این گوشی عمر باتری 11 ساعت و 39 دقیقه ای را ارائه می دهد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید عمر باتری Galaxy J5 سامسونگ بیشتر از آنر 7A می باشد و تقریبا 6 ساعت عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد. با این وجود 7A به شما اجازه می دهد تا انرژی کافی برای استفاده از پیام رسان ها، تماس های تلفنی و غیره را در طول یک روز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی Honor 8A هواوی | یک گوشی مقرون به صرفه با NFC

دوربین آنر 7A هواوی

در قسمت جلوی Honor 7A یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک چراغ فلش LED وجود دارد و در قسمت پشت هم یک دوربین 13 مگاپیکسل با دو چراغ فلش LED وجود دارد. مانند سایر گوشی های مقرون به صرفه آنر، قابلیت های دوربین 7A به چند قابلیت اصلی مانند پانوراما، حالت شب و حالت بوکه محدود می شود.

هیچ تثبیت کننده عکس اپتیکالی یا فوکوس اتوماتیکی وجود ندارد. در عکس های گرفته شده شما می توانید شاهد نویز و تیرگی شوید اگر می خواهید یک دوربین خوب با همچین قیمتی داشته باشید می توانید گوشی های Moto G6 یا Moto G6 Play را انتخاب کنید. یکی از قابلیت های قابل ذکر در گوشی آنر 7 آ این است که دوربین سلفی دارای قابلیتی به نام Soft Light است که برای گرفتن عکس در محیط های کم نور طراحی شده است و از صفحه نمایش به عنوان فلش مصنوعی استفاده می کند.

بررسی honor 7a از لحاظ قیمت


همان طور که گفته شد این گوشی قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد و افراد با بودجه کم نیز می توانند آن را خریداری کنند. این گوشی در مقایسه با گوشی های هم رده خود از لحاظ سخت افزاری با کیفیت می باشد و می تواند بیشتر نیازهای شما را برطرف کند. اگر بودجه محدودی دارید ولی می خواهید یک گوشی با ظاهری زیبا و کیفیت مطلوب تهیه کنید که با آن عکسهای مختلفی ثبت کنید و کارهای خود را با آن انجام دهید honor 7a بهترین گزینه برای شما خواهد بود و با بررسی های انجام شده پیشنهاد می کنیم این گوشی را خریداری کنید.
پردازنده گوشی honor7a بسیار پرقدرت نمی باشد و نمی تواند از عهده کارها و برنامه هایی سنگین با گرافیک بالا بر بیاید. اگر به یک گوشی نیاز دارید که کارهای روزمره و سبکی با آن انجام دهید این گوشی بهترین گزینه برای شما خواهد بود ولی اگ می خواهید از گوشی خود به صورت طولانی مدت استفاده کنید و کارهای مختلفی انجام دهید خرید این گوشی را برای شما توصیه نمی کنیم.

بررسی honor 7a از لحاظ قیمت

کلام آخر


در این مقاله به طور کامل به نقد و بررسی گوشی honor 7a پرداختیم. همان طور که فهمیدید این گوشی قدرت پردازنده بسیار بالایی ندارد ولی با توجه به این که قیمت بسیار مناسب و کیفیت نسبتا مطلوبی دارد می تواند یک گوشی عالی برای افرادی باشد که برای انجام کارهای سبک از گوشی استفاده می کنند. امیدواریم با خواندن این مقاله با این گوشی بیشتر آشنا شوید و یک انتخاب درست داشته باشید.