چگونه گوشی خود را به مودم تبدیل کنیم؟

این روزها همه ما هم از گوشی هوشمند برخورداریم و هم از لپ تاپ. در عین حال، استفاده از گوشی تلفن به عنوان مودم می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها به صرفه و مفید باشد. از این طریق شما می‌توانید همیشه و در همه جا آنلاین باشید. اما چطور می‌توان گوشی موبایل را تبدیل به مودم لپ تاپ کرد؟ ما در این مقاله از بروزکالا انواع نحوه اتصال گوشی به لپ تاپ و تبدیل گوشی به مودم در لپ تاپ و کامپیوتر را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

سرفصل‌های مقاله:

  1. اتصال گوشی به لپ تاپ و کامپیوتر در سریع‌ ترین زمان ممکن
  2. مقدمه‌ای در رابطه با مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر
  3. نحوه اتصال گوشی به رایانه با استفاده از کابل USB
  4. فرآیند اتصال گوشی اندرویدی به رایانه عبارت است
  5. اتصال گوشی سامسونگ از طریق نرم افزار
  6. اتصال گوشی اپل از طریق نرم افزار
  7. وصل کردن گوشی به لپ تاپ از طریق ایجاد یک شبکه مشترک
  8. اتصال موبایل به لپ تاپ با افزونه Vysor در گوگل کروم

نحوه اتصال گوشی به لپ تاپ

اتصال گوشی به لپ تاپ و کامپیوتر در سریع‌ ترین زمان ممکن

برای اتصال گوشی به لپ تاپ و کامپیوتر روش‌های متفاوتی وجود دارند که می‌توان با این روش‌ها به تبادل فایل‌ها بین گوشی و کامپیوتر و یا گوشی و لپ تاپ پرداخت. یکی از این روش‌ها که ساده‌ترین و سریع‌ ترین روش ممکن است استفاده از کابل USB می‌باشد. کابل USB همان کابلی است که شما برای شارژ گوشی هوشمند خود از آن استفاده می‌کنید. در نحوه اتصال گوشی به لپ تاپ یا کامپیوتر یک سر این کابل را به گوشی و سر دیگر را به کامپیوتر و لپ تاپ خود وصل می‌کنید. روش دیگری که می‌توانید با آن گوشی را به کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل کنید، بلوتوث است. این روش کمی زمان‌بر تر است. به همین منظور روش اول بیشتر توصیه می‌شود. روش سوم اتصال از طریق هات اسپات است. شما در این روش احتیاجی به کابل ندارید و تنها چیزی که به آن احتیاج دارید گوشی هوشمند است. در حقیقت با این روش گوشی شما مثل یک مودم کار خواهد کرد و در نحوه اتصال لپ تاپ به اینترنت کمک حال شما خواهد بود.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر

 در نحوه وصل شدن گوشی به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل نشدن آن یکی از مشکلات کاربران می‌باشد. گاهی پیش می‌آید که کامپیوتر شما نمی‌تواند گوشی شما را شناسایی کند. شما باید از فعال بودن USB debugging اطمینان حاصل کنید. سلامت کابل شما نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. از سلامت پورت اتصال کامپیوتر و لپ تاپ مطمئن شوید، اینجاست که باید قبل خرید کامپیوتر و یا خرید لپ تاپ اقدام به تست سلامت لپ تاپ کنید تا از سلامت پورت ها و البته دیگر اجزا آن مطمئن شوید. در ادامه به فرآیند نحوه وصل گوشی به لپ تاپ و رفع مشکل وصل نشدن آن خواهیم پرداخت.

نحوه اتصال گوشی به رایانه با استفاده از کابل USB

راحت ترین روش اتصال گوشی به لپ تاپ و یا کامپیوتر کابل USB است. ما در اینجا نحوه اتصال از طریق کابل USB را آموزش خواهیم داد. از طریق منوی کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید. حال باید گزینه Connection را انتخاب کنید. در مرحله بعد گزینه Mobile Hotspot and Tethering را انتخاب کنید. حالا باید گوشی خود را از طریق کابل به لپ تاپ و یا کامپیوتر متصل کنید. بعد از این مرحله گزینه‌ی USB Tethering را به رنگ آبی در بیاورید. حالا گوشی شما به لپ تاپ و یا کامپیوتر متصل شده است. لازم به ذکر است که این روش بیشترین سرعت اینترنت را از بین این سه روش اتصال گوشی به لپ تاپ برای شما فراهم خواهد کرد. 

اتصال گوشی به رایانه با USB

فرآیند اتصال گوشی اندرویدی به رایانه عبارت است

برای اتصال گوشی اندرویدی مانند گوشی سامسونگ به لپ تاپ و یا کامپیوتر از طریق کابل USB باید به چند نکته توجه کنیم و چند مورد را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم گوشی خود را به لپ تاپ و یا کامپیوتر متصل کنیم. قدم اول آن است که از فعال بودن USB debugging مطمئن شوید. یعنی باید USB debugging در گوشی شما فعال باشد. برای فعال کردن این گزینه باید به بخش تنظیمات گوشی بروید. گزینه Developer Options  را فعال کنید و سپس گزینه USB debugging را انتخاب کنید. دوباره گوشی خود را از طریق کابل به کامپیوتر و یا لپ تاپ خود وصل کنید. اگر پیغام هشدار را بر روی نمایشگر گوشی دیدید آن را تایید کنید تا ارتباط بر قرار شود.

در قدم دوم وصل کردن گوشی به لپ تاپ، مطمئن شوید که کابل شما سالم است. به یاد داشته باشید که شارژ کردن گوشی از طریق یک کابل این معنا را نمی‌دهد که کابل بتواند با لپ تاپ و یا کامپیوتر ارتباط بر قرار کند و توانایی تبادل اطلاعات را داشته باشد. اگر مشکل از کابل نبود قدم سوم را بردارید یعنی از سلامت پورت اتصال کامپیوتر یا لپ تاپ مطمئن شوید. سعی کنید کابل را به پورت‌های دیگر کامپیوتر و یا لپ تاپ خود متصل کنید و تمامی پورت‌ها را بررسی کنید. اگر مشکل عدم اتصال گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ پورت اتصال نبود قدم چهارم را بردارید. یعنی از نصب بودن USB Driver بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ خود مطمئن شوید. اگر با طی کردن مراحل قبل همچنان نتوانستید گوشی خود را به کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل کنید از برنامه Android Transfer کمک بگیرید. می‌توانید نسخه‌ی سازگار با سیستم عامل Mac OS X را دانلود کنید.

پیشنهاد مطالعه: علائم خرابی لپ تاپ

اتصال گوشی سامسونگ به لپ تاپ از طریق نرم افزار

یک روش وصل شدن گوشی به لپ تاپ و یا کامپیوتر، نرم افزار است. یعنی اگر گوشی شما سامسونگ است می‌توانید با دانلود برنامه هایی مانند برنامه‌ی Samsung Smart Switch را دانلود و نصب کنید تا بتوانید به راحتی اتصال لپ تاپ به گوشی و یا کامپیوتر برقرار کنید. این برنامه‌ها معمولا قابلیت‌های زیادی دارند. مثلا یکی از این قابلیت‌ها گرفتن فایل بک آپ بر روی سیستم عامل است. یعنی می‌توانید فایل‌های موجود بر روی گوشی را به راحتی بر روی کامپیوتر و لپ تاپ نیز داشته باشید.

اتصال گوشی اپل از طریق نرم افزار

برای متصل شدن گوشی اپل خود به لپ تاپ و یا کامپیوتر برنامه‌هایی برای این کار وجود دارند. یکی از برنامه‌های معروف که در میان کاربران محبوب نیز است، itunes می‌باشد. این برنامه را دانلود و نصب کنید. برنامه‌ای دیگر در پاسخ به سوال چگونه گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم؟ از این برنامه مانند برنامه گوشی سامسونگ می‌توانید به تبادل اطلاعات بین گوشی با لپ تاپ و یا کامپیوترتان بپردازید. به فروشگاه اینترنتی بروز کالا مراجعه کنید و خرید خود را از همین طریق ثبت نمایید. بروز کالا با کیفیت ترین، به روز ترین و بهترین گوشی‌ و لپ تاپ را به شما عرضه خواهد کرد.

 

چگونه گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

وصل کردن گوشی به لپ تاپ از طریق ایجاد یک شبکه مشترک

یکی از سریع ترین روش‌های اتصال گوشی به لپ تاپ قطعا هات اسپات می‌باشد. در این روش گوشی شما همانند یک مودم عمل می‌کند. یعنی با روشن کردن هات اسپات و استفاده کردن از آن می‌توانید داده‌های گوشی خود را با وسایل دیگری از جمله لپ تاپ و یا کامپیوتر به اشتراک بگذارید. گزینه Tethering Mobile و Hotspot را انتخاب کنید. سپس هات اسپات خود را روشن کنید. توجه داشته باشید که اینترنت گوشی شما باید روشن باشد تا بتواند داده‌ها را بین گوشی و کامپیوتر و یا لپ تاپ شما جا به جا کند. می‌توانید برای هات اسپات خود نیز رمز انتخاب کنید تا امنیت گوشی شما بالاتر برود. شما در این مرحله باید کامپیوترها و یا لپ تاپ‌های مجاز را انتخاب کنید تا دستگاه های دیگر نتواند به گوشی شما دسترسی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: آموزش نصب برنامه روی لپ تاپ

اتصال موبایل به لپ تاپ با افزونه Vysor در گوگل کروم

Vysor یک برنامه گوگل کروم می‌باشد که توانایی نشان دادن تصویر از گوشی شما را در محیط ویندوز و یا مک دارد. این اپلیکیشن که بر روی گوشی شما نصب می‌شود، لینک افزونه‌ی مرورگر کروم را برای نصب بر روی لپ تاپ در اختیار شما قرار می‌دهد. و شما را برای نمایش صفحه‌ی گوشی روی لپ تاپ راهنمایی می‌کند. شما باید از طریق کابل USB گوشی خود را به لپ تاپ متصل کنید. اگر به دنبال اتصال بدون سیم هستید این برنامه رایگان نمی‌باشد. برای استفاده از این مقاله باید قابلیت USB debugging را در تنظیمات گوشی خود فعال کنید. و درایورهای ADB را روی ویندوز نصب کنید. پس از اتصال کابل USB به لپ تاپ گزینه‌ای به نمایش می‌آید که با انتخاب OK اتصال شما فراهم می‌شود.

نتیجه‌گیری

از این مقاله یاد گرفتیم که سریع ترین و راحت ترین نوع اتصال گوشی به لپ تاپ کدام است. همین‌طور توضیح دادیم که از بین این سه روش، روش اول یعنی اتصال از طریق کابل، روشی است که بیشترین سرعت اینترنت را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته اگر از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کند و کاربری لپ تاپ برایتان در حد تماس ویدئوی و غیره است، تغییر سرعت اینترنت در دو روش دیگر برایتان محسوس نخواهد بود. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید.