نقد و بررسی پرینتر چندکاره لیزری اچ پی LaserJet Pro MFP M130fn

یکی از محصولات بسیار خوب شرکت اچ پی پرینتر LaserJet Pro MFP M130fn است و برای استفاده آن در خانه، اداره و … با مصارف کم یا متوسط بسیار کاربردی عمل می‌کند. یکی از قابلیت‌های ویژه این دستگاه استفاده از منبع تغذیه خودکار است که به صورت اختصاصی از طرف شرکت HP تسریع بخشیده شده است و می‌تواند در هر دقیقه ۲۵ برگه را با کیفیت ۶۰۰ * ۶۰۰ به چاپ برساند؛ البته متاسفانه تکنولوژی چاپ دو رو در این پرینتر به کار برده نشده است ولی HP توانسته با تسریع بخشیدن سرعت بخش اسکن و چاپ خودکار این ضعف خود را پوشش دهد.

طراحی و ساخت حرفه‌ای پرینتر LaserJet Pro MFP M130fn

پرینتر اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130fn جزو دسته پرینترهای چند کاره به حساب می‌آید ولی HP توانسته یک پرینتر با اندازه متوسط که فضای زیادی را نیز اشغال نکند تولید کند تا مشتریانش با مشکل کمبود مکان مواجه نشوند، ابعاد این دستگاه ۲۷۹ × ۲۸۸ × ۴۱۵ میلی‌متر و دارای وزن ۷٫۶ کیلوگرم است که کاملا مناسب یک فضای خانگی و اداری می‌باشد. بدنه دستگاه از پلاستیک بسیار با کیفیت که از مقاومت بالایی نیز بهره برده شده است تولید شده و می‌تواند در برابر ضربات نه چندان سخت مقاومت خوبی را از خود نشان دهد. طبق انتظار همیشگی ما از یک پرینتر در پایین‌ترین قسمت دستگاه MFP M130fn سینی کاغذها وجود دارد و در بالاترین قسمت آن نیز بخش اسکن و یک پنل مدیریتی دو خطی LCD که شامل دکمه‌هایی برای تنظیمات پرینتر و نمایشگر آن است وجود دارد.

قابلیت های دستگاه LaserJet Pro MFP M130fn

کمتر کسی است که اسم پرینترهای HP را از زمانی که این شرکت پا به عرصه ساخت پرینتر و محبوب شدن در عرصه پرینترها شده است، نشنیده باشد؛ زیرا این شرکت با تمام قدرت پرینترهای با کیفیتی را می‌سازد که توانسته به صورت کاملا واضح از رقیبان خود پیشی بگیرد و هر ساله نیز انواع مختلفی از دستگاه‌های پرینتر و اسکنر را به بازار عرضه می‌کند که همین امر خودش باعث نشان دادن این می‌باشد که مدیران شرکت HP به چه میزان به نیاز کاربرانشان اهمیت می‌دهند. در ادامه قابلیت های دستگاه LaserJet Pro MFP M130fn لیست شده است.

پرینتر

پرینتر LaserJet Pro MFP M130fn از فناوری چاپ لیزری بهره برده می‌برد و یک مدل چندکاره است که می‌تواند عملیات‌های فکس، اسکن، پرینت و کپی را انجام دهد که همین موضوع باعث می‌شود تا کسانی که فضای کافی برای خرید چند نوع دستگاه را ندارد به سمت پرینترهای چندکاره که فضای کمی را اشغال می‌کنند روی بیاورند.

ابعاد چاپ این دستگاه A4 است و ظرف سینی آن نیز ۱۵۰ برگه A4 را شامل می‌شود که برای مصارف متوسط کاملا مناسب می‌باشد. کیفیت چاپ این دستگاه قابل قبول است ولی خب در برابر برندهای پر قدرتی مانند Canon حرف زیادی برای گفتن ندارد که البته در صورتی که بخواهیم از نظر قیمتی به این دستگاه نگاه کنیم می‌بینیم که نسبت به قیمت آن از کیفیت خوبی بهره برده است به طور مثال کیفیت چاپ اسناد در این دستگاه حتی در سایز فونت ۴ کاملا واضح و خوانا می‌باشد.

 اسکنر

اسکنر یکی از ویژگی‌های دیگر این دستگاه است که از منبع تغذیه خودکار بهره می‌برد؛ توسط این قابلیت کاربران می‌توانند در هر دقیقه ۱۲ برگه را به صورت دسته جمعی اسکن کنند، البته اسکنر این دستگاه از قابلیت اسکن دو رو پشتیبانی نمی‌کند که همین امر باعث طولانی شدن زمان اسکن می‌شود.

 فکس و کپی

حداکثر تعداد کپی متوالی در اسکنر LaserJet Pro MFP M130fn 99 برگه است و می‌تواند اسناد را با رزولوشن ۴۰۰ * ۶۰۰ و بزرگنمایی بین ۲۰ الی ۴۰۰ درصد کپی کند. فکس کردن هر برگه نیز تنها ۳ ثانیه به طول می‌انجامد که از یک شماره گیر خودکار بهره برده است.

برای خرید پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130fn کلیک کنید.