نقد و بررسی مودم روتر بی سیم LTE 4G دی-لینک مدل DWR-953

دنیای شبکه خیلی پیچیده است و معمولا وقتی که اسم شبکه را به گوش می‌شنویم اتصالات کامپیوترها با یکدیگر به ذهنمان خطور می‌کند. نظرتان چیست که در دنیای شبکه با یک تیر دو نشان بزنید و در ارتباط خود با اینترنت یا کامپیوترها همه نوع از اتصالات را به خوبی در کنار هم برقرار کنید؟ شما می‌توانید با مودم D-Link DWR-953 LTE هم با استفاده از سیمکارت به اینترنت وصل شوید و هم با کابل‌های ارتباطی WAN با دنیا ارتباط برقرار کنید.

طراحی مودم D-Link DWR-953 LTE

زمانی که مودمی از شرکت بسیار بزرگ D-Link تهیه می‌شود پس می‌دانیم که از نظر کیفیت بدنه و نوع اتصالات در این مودم هیچ حرفی باقی نمی‌ماند، به دلیل این که کیفیت محصولات این شرکت کاملا طبق استانداردهای جهانی است و به ندرت محصولات بی کیفیتی را از نظر طراحی از این شرکت می‌بینیم. یکی از محصولاتی که کمپانی D-Link روانه بازار کرده است و با استقبال چشم گیری نیز رو به رو شد، مودم روتر D-Link DWR-953 LTE می‌باشد که در واقع یک روتر ۴G با طراحی متفاوت است. طراحی این مودم از روی مودم‌های ADSL بهره برده و مانند آن‌ها می‌باشد ولی اگر به پشت مودم نگاه کنیم یک شیار سیمکارت می‌بینیم که تمامی سیمکارت‌های کشور را نیز ساپورت می‌کند و می‌توانید از اینترنت ۲G,3G و ۴G به خوبی استفاده کنید.

در کنار شیار سیمکارت، چهار عدد پورت LAN وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای اتصال کامپیوترهای دیگر به مودم استفاده کنید، یک درگاه WAN نیز وجود دارد که می‌توانید توسط آن از قابلیت روتر بودن مودم استفاده کرده و آن را به یک مودم دیگر متصل کنید. دو عدد آنتن داخلی در مودم قرار گرفته شده است و این دو عدد مخصوص دریافت سینگال‌های ۴G هستند، به دلیل این که آنتن‌های جداگانه‌ای بر روی این مودم نصب شده است پس انتظار میرود که مودم سیگنال‌های خیلی با کیفیت‌تری را از دکل‌های مخابراتی دریافت کند؛ سه عدد آنتن خارجی نیز بر روی مودم قرار داده شده است که آنتن وسط آن کمی بلندتر از بقیه است و یک شبکه ۵ گیگاهرتزی را ایجاد می‌کند.

قابلیت‌های مودم D-Link DWR-953 LTE

یکی از قابلیت‌های حرفه‌ای مودم DWR-953 این است که شما می‌توانید دو شبکه وای فای مجزا را راه اندازی کنید و به مدیریت آن‌ها بپردازید. یکی از شبکه‌های وای فای ۲٫۴ گیگاهرتزی می‌باشد که شما می‌توانید بازی‌ها و استریمرهای ویدیو را با آن انجام دهید و دیگری نیز ۵ گیگاهرتزی است که می‌توان با آن صفحات اینترنتی را مرور کنید یا با آن مشغول به چت کردن یا ایمیل زدن شوید.

مودم D-Link DWR-953 LTE از یک نرم افزار اختصاصی مدیریتی حرفه‌ای استفاده می‌کند که توسط آن می‌توانید به برخی از امکانات مودم که در لیست زیر آمده است دسترسی داشته باشید:

  • مدیریت و راه اندازی سرور مجازی
  • انتقال پورت
  •  فیلتر کردن بر اساس آدرس Mac
  • محدود کردن دسترسی به برخی از صفحات اینترنتی خاص
  • فایروال داخلی
  • مدیریت QOS

یکی از ویژگی‌های جذاب دیگر این مودم استفاده همزمان از دو پهنای باند است، به دلیل این که این محصول می‌تواند همزمان از شبکه سیمکارت و یا WAN استفاده کند قابلیت این را دارد که پهنای باند این دو شبکه را ترکیب کند و سرعت بالاتری را به شما ارائه دهد؛ یکی دیگر از نکات جالب درباره DWR-953 ویژگی استفاده از شبکه دیگر در صورت تمام شدن حجم یکی از آن‌ها می‌باشد؛ به صورت مثال در صورتی که حجم اینترنت سیمکارت شما تمام شود مودم می‌تواند به صورت خودکار شما را به WAN وصل کند.

برای خرید مودم روتر بی سیم LTE 4G دی-لینک مدل DWR-953 کلیک کنید.