نقد و بررسی پردازنده مرکزی اينتل مدل Intel Core™2 Duo Q8200

پردازنده مرکزی اينتل مدل Intel Core™2 Duo Q8200 یک پردازنده با 4 هسته محاسباتی است که با سرعت 2.33 گیگاهرتز کار می کند و عملکرد و بهره وری مناسبی را به ارمغان می آورد. این پردازنده دارای 4 مگابایت حافظه کش سطح دو و یک باس 1333 مگاهرتزی است و با تعداد گسترده ای از مادربردها که از سوکت LGA775 استفاده می کنند سازگاری دارد.

پردازنده مرکزی اينتل مدل Intel Core™2 Duo Q8200

این پردازنده از معماری 45 نانومتری اینتل استفاده می کند و تجربیات مالتی مدیا را با سرعت و پاسخگویی بالایی ارائه می دهد. با استفاده از پردازنده 4 هسته ای Q8200 کاربران می توانند در مدت زمان کمی موفقیت های محاسباتی زیادی را کسب کنند. با آغاز استفاده از فناوری جدید 45 نانومتری در پردازنده ها، راندمان و عملکرد بسیار بالایی بدست آمد، مهندسان اینتل تصمیم گرفتند یک قدم جلوتر از عملکرد بگذارند و پردازنده Q8200 را با 4 مگابایت حافظه کش سطح دو و سرعت باس 1333 مگاهرتز طراحی کردند که باعث شد این پردازنده نسبت به نسل های قبلی خود به صورت پیشرفته تری عمل کند.

برای کاربران این موارد بدان معناست که می توانند از جدیدترین و پیشرفته ترین برنامه های نرم افزاری استفاده کنند و سرعت پاسخگویی بالا را داشته باشند، کاربران می توانند به صورت سریعتری برنامه ها را باز و اجرا کنند. مهندسان اینتل با استفاده از هافنیوم توانسته اند اندازه پردازنده های جدید اینتل را کوچک کتتد و فناوری محاسبات بیشتری را در یک فضای کمتر ارائه می دهد. این پردازنده همچنین از  Intelligent Power Capability اینتل بهره می برد و این امکان را فراهم می آورد تا زمانی که از پردازنده استفاده نمی شود مصرف انرژی کاهش پیدا کند. بهبود عملکرد با اتلاف انرژی کمتر منجر به کاهش گرمای تولیدی می شود.

اینتل برای ارائه عملکرد بهتر، پردازنده را با فناوری های پیشرفته ارائه می دهد. فناوری Wide Dynamic Execution به پردازنده =-حخاجازه می دهد تا با تحویل دستورالعمل های بیشتر در هر سیکل اجرا کند و کارهای بیشتری انجام شود. فناوری Advanced Smart Cache اینتل با قرار دادن داده ها در نزدیکی هسته های پردازشی عملکرد را بهبود می بخشد و فناوری Smart Memory Access دسترسی به پهنای باند بیشتر را فراهم می اورد و این به معنای کاهش کمتر سرعت در حالت مالتی تسکینگ می باشد بنابراین می توانید کارهای بیشتری را اجرا کنید.

اگر در حال ویرایش فیلم های HD، یا ویرایش حرفه ای عکس ها هستید و یا با موسیقی کار می کنید، پردازنده Intel Core™2 Duo Q8200 به شما اجازه می دهد تا با تصورات خود همگام باشید. این پردازنده برای تسریع عملکرد طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله فیلم، بازی، پردازش عکس و غیره از قابلیت Advanced Media Digital Boost Intel بهره می برد. علاوه بر این فناوری HD Boost اینتل عملکرد برنامه های بهینه شده SSE4 مانند ویرایش فیلم و رمزگذاری را با کیفیت عالی بهبود می بخشد. با 4 هسته پردازشی بدون تجربه کندی که معمولا در پردازنده های تک هسته ای سنتی مشاهده می شود می توانید پروژه ها و برنامه های بیشتری را استفاده کنید. کارهای پردازشی تقسیم می شوند و بین چهار هسته مختلف توزیع می شوند.

برای خرید پردازنده مرکزی اينتل مدل Intel Core™2 Duo Q8200 کلیک کنید.