نقد و بررسی اسپیکر قابل حمل لاجیتک مدل Z120

لاجتیک یکی از برندهایی است که به خاطر تولید لوازم جانبی کامپیوتر، اسپیکرها و سایر لوازم صوتی شناخته شده است. اسپیکرهای قابل حمل از محبوبیت بیشتری بر خوردار هستند. حالا لاجیتک اسپیکرهای استریو Z120 را به بازار عرضه کرده است و این همان چیزی است که امروز قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم.

طراحی و قابلیت های اسپیکر قابل حمل لاجیتک مدل Z120

اسپیکر قابل حمل لاجیتک مدل Z120 دارای رنگ سفید و طراحی جمع و جور می باشد و بدنه آن از پلاستیک با کیفیت بالا و مقاوم ساخته شده است. اندازه کوچک این اسپیکر فضای زیادی را روی میز اشغال نمی کند، برای حمل و نقل آن نیازی به چزی مثل کوله پشتی ندارید. Z120 از درایورهای 1 اینچی استفاده می کند و در جلوی بلندگوها در معرض دید قرار می گیرند. بلندگو دارای یک پوشش پلاستیکی مانند است که نقش پایه را ایفا می کند و مانع از حرکت اسپیکرها روی یک سطح صاف می شود.

اسپیکر سمت راست دارای دکمه ولوم است که در قسمت جلو قرار می گید و همچنین چراغ LED سبز رنگ نیز در آن تعبیه شده است. اسپیکرها توسط جک صدای 3.5 میلی متری متصل شده و از طریق کابل USB تغذیه می شود. کابل ها به صورت سیم های مقاوم ظاهر می شوند و همه چیز اسپیکر از پوشش اسپیکر گرفته تا کنترل از کیفیت خوبی برخوردار هستند. اسپیکرهای Z120 به گونه ای طراحی شده اند که به لپ تاپ هم متصل شوند، بنابراین کابل های کوتاه به پشت شاسی کامپیوتر نمی رسند مگر اینکه روی میز قرار بگیرند. این اسپیکرها دارای توان کلی 1.2 وات هستند و می توانند به یک دستگاه پخش کننده مک، کامپیوتر شخصی یا MP3 وصل شوند.

عملکرد Z120

ما اسپیکرهای Z120 را در حالی که به لپ تاپ متصل شده بود را تست کردیم. کیفیت صدا به طور کلی متوسط بود. حتی با وجود اینکه حجم صدا به 50 درصد رسید، اسپیکرها صدای بلند را منتشر می کردند با افزایش حجم صدا باس می تواند از بین برود، لرزش بسیار زیاد نیست و وضوح در میانه محدوده فرکانس از دست می رود. با وجود خروجی برق 1.2 واتی، اسپیکرها دارای صدای بلندی هستند. Z120 دارای یک درایور تمام عیار است اما از پاسخ باس ضعیفی برخوردار است.

ما همچنین اسپیکرها را هنگام پخش تعدادی فیلم تست کردیم. جداسازی صدا مشخص است. میزان خروجی صدا برای این اسپیکرهای جمع و جور خوب بود، اما با تنظیم کامل صدا، کیفیت صدا همچنان کم می شود. اسپیکرها را نمی توان با جک 3.5 میلیمتری تغذیه کرد و باید آنها را به پورت USB وصل کنید. اگر شما در حال اتصال PMP هستید باید اتصال به یک منبع تغذیه USB جداگانه را در نظر داشت.

رای نهایی

اسپیکرهای استریو Z120 برای افرادی که از لپ تاپ استفاده می کنند و می خواهند خروجی بهتری نسبت به اسپیکرهای داخلی لپ تاپ داشته باشند طراحی شده است. گرچه این اسپیکر ارزانترین اسپیکر قابل حمل نیستند با این حال برندهای دیگری نیز وجود دارند که کیفیت صدای مشابهی را با قیمتی ارزانتر ارائه می دهند. با توجه به کیفیت ساخت Z120 ، لاجیتک آنها را به مدت 2 سال گارانتی کرده است.

برای خرید اسپیکر قابل حمل لاجیتک مدل Z120 کلیک کنید.