نقد و بررسی پردازنده مرکزی اينتل Haswell Pentium G3240

پردازنده های Pentium در سطح پایین تری از پردازنده های Core i3 قرار می گیرند و پردازنده Haswell Pentium G3240 هم در دسته این پردازنده ها قرار می گیرند. G3240 جزو پردازنده های 2 هسته ای و 2 نخی قرار می گیرد که بر اساس فناوری یا لیتوگرافی 22 نانومتری ساخته شده است و با مادربردهای سوکت LGA 1150 سازگاری دارد. برای داشتن یک عملکرد عالی، حالا اینتل پردازنده خود را با گرافیک ادغام کرده است.

عملکرد عالی، قیمت عالی، قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت همه از قابلیت های با ارزش و استثنایی این پردازنده می باشد. با استفاده از پردازنده مرکزی اينتل Haswell Pentium G3240 می توانید ترکیبی از کارهای روزمره خود را مانند تماشای فیلم های آنلاین HD، ویرایش عکس، مدیریت گالری موسیقی و عکس را به صورت سریع و کارآمد انجام دهید. از مشخصات پردازنده مرکزی اينتل Haswell Pentium G3240 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیتوگرافی 22 نانومتری
  • تعداد هسته 2 عدد
  • تعداد نخ 2 عدد
  • فرکانس 3.10 گیگاهرتز
  • گرافیک HD ادغام شده
  • حافظه کش سطح سوم 3 مگابایت
  • کنترلر حافظه دو کاناله DDR3 1600/1866/2133/2400/2666+ MHz
  • سوکت LGA1150
  • سازگار با تمام حافظه های DDR3 1333MHz و بالاتر

همانطور که در بالا اشاره کردیم پردازنده Intel Pentium G3240 مبتنی بر معماری جدید 22 نانومتری Haswell است که برای بهبود عملکرد پردازنده از این فناوری استفاده شده است. مدیریت انرژی در این پردازنده به کاهش مصرف انرژی کمک می کند. فناوری مجازی سازی بهره وری و مدیریت بهتر را امکان پذیر می کند، گرافیک ادغام شده اینتل، عملکرد گرافیکی سطح گسسته را امکان پذیر می کند.

پردازنده مرکزی اينتل Haswell Pentium G3240

معماری Haswell دارای تنظیم کننده ولتاژ یکپارچه FIVR است که منجر به عملکرد پردازنده بهبود یافته و اورکلاک پیشرفته تر نسبت به معماری های نسل قبل می شود. پردازنده های مبتنی بر معماری Haswell گرافیک ادغام شده بهبود یافته را ارائه می دهد. گرافیک ادغام شده برای بهینه سازی عملکرد گرافیک از DirectX 11.1 و برای ارتقاء محاسبات عمومی در برنامه هایی که از GPGPU حمایت می کنند از OpenGL 3.2  و  OpenCL 1.2 پشتیبانی می کند. این پردازنده همچنین از قابلیت های نمایش دیجیتالی پشتیبانی می کند و پورت های صفحه نمایش دیجیتال به طور مستقیم به پردازنده کابل کشی شده اند و صفحه نمایش های آنالوگ با استفاده از مبدل حافظه تصادفی دیجیتال به آنالوگ (RAMDAC) مدیریت می شوند.

با استفاده از Intel VT، یک پلت فرم سخت افزاری به عنوان پلت فرم های چندگانه مجازی عمل می کنند. برای کسب و کارها، Intel VT قابلیت مدیریت بهتری را ارائه می دهد و زمان خرابی را کاهش می دهد و با جدا کردن فعالیت های محاسباتی در پارتیشن های جداگانه بهره وری را افرایش می دهد. پردازنده  Pentium G3240 به 3 مگابایت حافظه کش تجهیز شده است اما  توجه داشته باشید که نحوه تخصیص این مقدار کش به هر هسته پردازنده بر اساس نیاز هسته می باشد و مانند حافظه های کش معممولی به طور مساوی بین هسته ها تقسیم نمی شود. برای مثال اگر هسته ای به حافظه زیادی احتیاج داشته باشد و هسته دیگر نیاز کمتری داشته باشد حافظه کش بیشتری در اختیار هسته اول قرار داده می شود.

برای خرید پردازنده مرکزی اينتل Haswell Pentium G3240 کلیک کنید.