نقد و بررسی پردازنده مرکزی اينتل مدل Core™ i5-2400

پردازنده مرکزی اينتل مدل Core™ i5-2400 یکی از مدل های پردازنده اینتل می باشد که در اوایل سال 2013 میلادی به بازار عرضه شد. به نظر می رسد این پردازنده جزو محبوبترین اعضای خانواده اینتل می باشد که نسبت به قبل عملکردی بهتر را ارائه می دهد. پردازنده نسل دوم پردازنده اینتل کور آی 5  در صورت نیاز به طور خودکار عملکرد بیشتری را ارائه می دهد و در حال تجربه بصری بهتری را در کامپیوتر شما ارائه می دهد.

با استفاده از فناوری Turbo Boos اینتل، پردازنده نسل دوم Intel Core i5 سرعت کامپیوتر شما را به طور خودکار برای برنامه های مورد نظر شما افزایش می دهد. این پردازنده اینتل همچنین دارای قابلیت های جدیدی برای تجربه بصری فوق العاده و بدون نیاز به سخت افزار اضافی می باشد. پردازنده Core™ i5-2400 همراه با چیپست Intel H67 Express بهترین عملکرد را برای سیستم دسکتاپ شما به ارمغان می آورد.

پردازنده i5-2400 اینتل براساس معماری 32 نانومتری ساخته شده است. این پردازنده نسبت به نسل های قبل بهره وری انرژی و هوشمندی بیشتری را ارائه می دهد و فناوری توربو بوست در هنگام نیاز شتاب بیشتری به کارهای شما می دهد. در پردازنده Core™ i5-2400 این امکان فراهم شده است که سرعت هسته اتوناتیک حتی بیشتر شود و باعث می شود که هسته پردازنده و گرافیک بتوانند سریعتر از فرکانس اصلی برای برنامه های مورد تقاضا کار کنند در صورتی که حرارت و جریان کمتر از محدودیت دمایی موجود در مشخصات است.

  • سوکت LGA1155
  • لیتوگرافی 32 نانومتری
  • پردازنده 64 بیتی
  • تعداد هسته 4
  • تعداد رشته 4
  • فرکانس بوست 2.0
  • حافظه کش سطح دو 6 مگابایت
  • توان مصرفی 95 وات

فناوری Intel Smart Cache بر اساس ورک لود به طور پویا کش اشتراکی را به هر هسته پردازنده اختصاص می دهد. این پیاده سازی بهینه شده چند هسته ای باعث می شود که هر هسته بتواند به داده ها به صورت سریعتر و کارآمدتری دسترسی داشته باشند و منجر به کاهش تاخیر قابل توجهی برای داده هایی که به صورت مکرر بکار برده شده اند می شود و عملکرد را بهبود می بخشد.

کنترلر حافظه تعبیه شده می تواند دو کانال حافظه DDR3 1333MHZ را فعال کند و در نتیجه پهنای باند حافظه تا 21 گیگابایت در ثانیه ارتقاء داده می شود، علاوه بر این تاخییر کنترلر حافظه پایین تر و پهنای باند حافظه بیشتر عملکرد فوق العاده ای را برای برنامه های کاربردی داده محور ارائه می دهد.

قابلیت های بصری که در خانواده پردازنده های نسل دو Intel Core ارائه می شود همه چیزهایی که برای لذت بردن از یک تجربه بصری فوق العاده و یکپارچه نیاز است را ارائه می دهد. قابلیت های Intel Quick Sync Video و Intel Advanced Vector Extensions (AVX)  که به تازگی اضافه شده اند پردازش رسانه ها را بسیار سریعتر انجام می دهند. قابلیت Intel HD Graphics داخلی جدید عملکرد گرافیکی سه بعدی را بدون نیاز و هزینه کردن برای کارت گرافیک مجزا ارائه می دهد و از فناوری Intel Clear Video برای تقویت ویدیو، کیفیت تصویر و بهبود رنگ و تجربه بصری عالی استفاده می کند. علاوه بر این با فناوری Intel InTRU 3D ای پردازنده از پخش ویدیوهای با وضوح کامل 1080p پشتیبانی می کند.

برای خرید پردازنده مرکزی اينتل مدل Core™ i5-2400 کلیک کنید.